iTOO, THE DEVICE; OP-In, THE GAME

iTOO, THE DEVICE; OP-In, THE GAME

What is iToo?

iToo is a wearable / brooch / pin.
iToo is basically a device.
iToo is a bridge between user’s analogic and digital world.
iToo put the user in his own physical space.
iToo would be a ring, a earring, a bracelet, a belt buckle, a couple of chopsticks.
iToo is rea
l.


iToo è un  modo per comunicare/conoscere/avvicinare persone in ambienti di diversa tipologia  dove la prerogativa è quella di fare una preview digitale di chi è quasi completamente nel raggio visivo. Si incrociano le prerogative del Social Network (vedo e non sono visto) con la possibilità di passare all’azione in maniera estremamente rapida, ovvero contattare “realmente” altri utenti o gruppi.

Il progetto/oggetto agisce in uno scenario di ritorno ad un agire “analogico”. La realtà aumentata applicata in un contesto di gioco, motiva all’interazione con il mondo reale.
L’applicazione ricolloca l’utente nel suo spazio fisico e geografico, invitando invitando a translare tipici comportamenti Social nel proprio reale.

OP-In è il gioco che si può fare quando si possiede un iToo.

iToo is the DeviceOP-In is the Game.
A social game that should connect people through a network of devices iToo in a medium wide map (35.000 square feet /aprox 3200 mq).

The Game should : 

foster the user to ->  altruism, creativity, cooperation, discovery, exploration and discovery, imagination, engagement, fairness, self-expression, social interaction;

offer to the user -> achievements, rewards, challenge, chance, choices, data, fun, a large or global territory for the game, goals, instantaneous achievements or rewards

generate for the user ->  status (It separates “them” from “us” and gives loyal Players a feeling of belonging)





Now, we need just a story, time and a lot of surprise.



Check iToo’s features HERE